تهاتر ملک در کرج (همه چیز درباره ی تهاتر) 🏡🔄

تهاتر ملک چیست؟ شرایط لازم

تهاتر ملک چیست؟

یکی از راه های پر کاربرد در دنیای معاملات امروزی تهاتر ملک می باشد. تهاتر به معنی معاوضه است که تاخت زدن هم معنی می دهد. در واقع همان مبادله ی کالا با کالا می باشد. اخیرا به دلیل قیمت بالای ملک ها، این روش مرسوم شده است. اما بهتر است قبل از هرگونه تهاتر، قوانین آن را کامل مطالعه کنید تا بدون ضرر انجام شود. در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب تهاتر ملک در کرج و انواع آن بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

(برای مشاهده قیمت انواع باغ ویلا در تهراندشت و حومه کلیک کنید.)

 

مزایا و معایب تهاتر ملک

این روش مزایا و معایبی هم دارد که در اینجا به آن می پردازیم.

مزایای تهاتر:

  1. این روش در زمان های رکود اقتصادی و شریط تحریم و تورم، بسیار امن و پر طرفدار می باشد و طرفین بدون متحمل شدن ضرر معامله را انجام می دهند.
  2. در این شرایط اقتصادی، تهاتر یکی از بهترین راه ها برای مواجهه با کاهش نقدینگی می باشد.

3.یکی از اصلی ترین مزایای تهاتر، حذف شدن شخص ثالث یا همان واسطه در معاملات می باشد و مشکلات مربوط به آن هم حل می شود.

  1. یکی دیگر از مزایای اینگونه معاملات، سرعت در انجام معامله می باشد. دیگر لازم نیست وقتی صرف فروش ملک و پیدا کردن ملک جدید شود. طرفین معامله پس از به تفاهم رسیدن درباره ی ملک ها، معامله به سادگی صورت می گیرد.
  2. گاهی اوقات فاصله ی زمانی بین فروش ملک و خرید ملک جدید باعث ضرر رساندن به مالک می شود و ممکن است با وجود تورم، ارزش پول او کم شود. اما تهاتر ملک این ریسک را ندارد و طرفین می توانند پس از موافقت، بدون فوت وقت معامله را انجام دهند.

مزایا و معایب تهاتر

معایب تهاتر

  1. اصلی ترین عیب این روش، تعیین ارزش واقعی دو ملک می باشد که باید توسط یک فرد خبره و کارشناس با تجربه صورت گیرد تا معامله برد برد انجام شود.
  2. معاملات تهاتری یکی از روش های فرار از پرداخت مالیات و انجام اعمال غیر قانونی می باشد که متاسفانه برخی افراد سودجو از این روش استفاده می کنند که پیشنهاد ما مشورت با یک فرد متخصص می باشد.
  3. در اینگونه معاملات معمولا یکی از طرفین برای نیاز ضروری خود اقدام به انجام تهاتر ملک می کند که ممکن است ملک خود را کمتر از ارزش واقعی آن عرضه کند.

 

⚠ اگر قصد تهاتر یا معاوضه ی ملک خود را دارید بهتر است با کمک فرد کارشناس در این زمینه معامله ی خود را انجام دهید. با ما در تماس باشید تا بهترین راه ها را برای تهاتر ملک در کرج پیش رویتان بگذاریم.

شماره تماس: 02644343096

📢برای مشاهده قیمت و خرید باغ ویلا در کردان کلیک کنید.

 

نحوه نوشتن قرارداد تهاتر ملک در کرج

قرارداد تهاتر جزو یکی از قرارداد های حقوقی محسوب می شود که حتما باید بند های مخصوص به قرارداد های حقوقی در آن رعایت شود.

1. مشخصات طرفین قرارداد

📌 بند اول مربوط به مشخصات طرفین قرارداد است که شامل نام و نام خانوادگی طرفین، آدرس و شماره تلفن و کد ملی و مشخصات ضروری دیگر می باشد.

2.موضوع قرارداد

📌 بند دوم مربوط به موضوع قرارداد می باشد که تمامی جزئیات مربوط به تهاتر از قبیل مشخصات دو ملک مثل متراژ، ارزش بنا، موقعیت مکانی و … باید به صورت کامل و دقیق ذکر شود.

3.مدت زمان قرارداد

📌 بند سوم به مدت زمان قرارداد می پردازیم و باید با توافق طرفین، مدت زمان قرارداد ذکر شود.

4.مبلغ قرارداد و طریقه پرداخت

📌 در بند چهارم به مبلغ قرارداد و طریقه پرداخت می پردازیم. در این بند باید ارزش ملکی که مورد تهاتر قرار گرفته است، دقیق و صریح ذکر شود. مثلا: تهاتر بین ملک هایی با ارزش 5 میلیارد تومان، با توافق طرفین صورت گرفته است.

5.شرایط فسخ قرارداد

📌 بند پنجم مربوط به شرایط فسخ قرارداد می باشد. معمولا در صورت نقض تعهدات مذکور، طرف مقابل می تواند قرارداد را فسخ کند. البته شرایط فسخ قرار داد می تواند بر اساس توافقات طرفین باشد.

اگر قصد تهاتر ملک در کرج را دارید بهتر است این کار را به یک کارشناس با تجربه بسپرید تا بدون کوچک ترین مشکلی انجام شود. برای راهنمایی بیشتر با ما در تماس باشید.

 

شرایط لازم برای انجام تهاتر ملک

شرایط لازم برای انجام این کار به زبان ساده به 3 دسته تقسیم می شود:

1) طرفین عاقل و بالغ باشند و از سلامت عقل برخوردار باشند. تهاتر با افراد صغیر و محجورین قابل اجرا نیست.

2) ارزش ملک دو طرف یکسان باشد و طرفین از انجام این تهاتر کاملا رضایت داشته باشند.

3) تهاتر باید قانونی و مطابق با شرع اسلام باشد.

📢برای مشاهده قیمت و خرید باغ ویلا در سرخاب کلیک کنید.

 

سایت تهاتر املاک در کرج

در این مقاله شما را با مفهوم تهاتر و مزایا و معایب آن آشنا کردیم. با توجه به معایب و ریسک های قابل توجه آن بهتر است از یک فرد متخصص و کارشناس با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. اگر قصد تهاتر یا معاوضه ی ملک خود را دارید می توانید روی ما حساب کنید تا یک معامله ی بدون ریسک و بی ضرر را تجربه کنید.  باغ ویلا 360 🏡💚

 

Rate this post
فهرست مطالب

مطالب مرتبط

تماس سریع